Το κουμπί ‘Like’ του Facebook ίσως να μην είναι ένα από τα πιο πολύπλοκα εργαλεία του διαδικτύου, αλλά υπάρχουν πολλά που συμβαίνουν εξαιτίας του.

Ορισμένες εταιρείες, για παράδειγμα, χρησιμοποιούν το κουμπί Like στους ιστοτόπους τους ως plugin και  το ανώτατο δικαστήριο της Ευρώπης αποφάσισε ότι είναι από κοινού υπεύθυνοι με το Facebook για τη μεταφορά των δεδομένων των επισκεπτών.

Το δικαστήριο εξέταζε την περίπτωση της Fashion ID, μιας γερμανικής εταιρίας λιανικής πώλησης ειδών ένδυσης, στην οποία είχε εγκατασταθεί στην ιστοσελίδα της το κουμπί Like button. Τα δεδομένα των επισκεπτών του ιστότοπου μεταφέρθηκαν στο Facebook χωρίς γνώση τους, ακόμα κι αν δεν είχαν κάνει κλικ στο κουμπί ή δεν ήταν μέλη του κοινωνικού δικτύου,  διαπίστωσε το δικαστήριο.

Σύμφωνα με την απόφαση που δημοσιεύθηκε από το Δικαστήριο της Ευρωπαϊκής Ένωσης, το Fashion ID και άλλοι ιστότοποι όπως αυτό δεν μπορεί να είναι υπεύθυνο για το τι συμβαίνει με τα δεδομένα μετά τη μετάβασή του στο Facebook, αλλά είναι υπεύθυνα για «δραστηριότητες που αφορούν τη συλλογή και την αποκάλυψη από μετάδοση στο Facebook. »

Η απόφαση σημαίνει ότι στο μέλλον, όλοι οι ιστότοποι που μεταδίδουν δεδομένα σχετικά με τους Ευρωπαίους πολίτες πίσω στο Facebook και σε άλλα κοινωνικά δίκτυα – είτε με ένα κουμπί Like είτε με οποιοδήποτε άλλο πρόσθετο, πρέπει πρώτα να λάβουν ρητά την άδειά τους .

Σύμφωνα με οτυς  κανόνες προστασίας δεδομένων της ΕΕ που θεσπίστηκαν πέρυσι οι άνθρωποι πρέπει να δώσουν ρητή συγκατάθεση για τη συλλογή των δεδομένων τους.

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

Please enter your comment!
Please enter your name here